Loading...
 

OC32 3.0 Event Control

Inleiding

Event Inputs zijn de 4 ingangen die op de 8-polige connector van de OC32 zitten. Event Inputs kunnen worden uitgevoerd als galvanisch gekoppelde of galvanisch gescheiden (optische) ingang. Event inputs zijn optioneel, dus je zult ze niet in alle gevallen aantreffen, maar ook als je geen Event Inputs hebt kun je de functie ervan gedeeltelijk gebruiken.

Werking

Event Inputs hebben een andere werking dan normaale Pinnen die je als ingang gebruikt. Een toestandswijziging van een "normale" Pin werkt alleen op de betreffende Pin zelf. Een toestandswijziging op een Event Input heeft effect op de OC32 als geheel en kan als zodanig voor elke Pin een actie tot gevolg hebben.

Configuratie

Voor elke Event Input zijn twee acties mogelijk: Het actief worden van de input (on-event) en het inactief worden van de input (off-event). In totaal zijn er dus 8 acties gedefinieerd.
Voor elke Pin kun je aangeven (configureren) op welke Events die Pin moet reageren en op welke wijze (met welk Aspect) die Pin daarop moet reageren. Eén Event kan dus een directe uitwerking hebben op alle 32 Pinnen.

In/uitschakelen

Event Inputs kunnen ingeschakeld (enabled) en uitgeschakeld (disabled) worden. Disabled wil zeggen dat er bi het optreden van het betreffende Event niets gebeurt. Door middel van configuratie kun je aangeven welke Events bij het opstarten van de OC32 Enabled/Diabled zijn. Daarna is het mogelijk door middel van een Instructie Event-Inputs in te schakelen en uit te schakelen.

Soft-Events

Er is een Instructie om vanuit een Aspect definitie een Event aan te roepen. Als dat gebeurt worden alle acties uitgevoerd die horen bij dat Event, exact alsof het Event echt zou zijn opgetreden. Let op: Bij Soft Events wordt niet gekeken of het betreffende Event "enabled" is. Een soft-event wordt dus altijd uitgevoerd.

Page last modified on Thursday 12 February, 2015 11:06:04 CET
Dutch (Nederlands, nl)English British (British English, en-uk)German (Deutsch, de)