Loading...
 

Dinamo


Digitale loc wil niet rijden met dinamo / koploper

Netherlands

Ik gebruik al jaren dinamo en koploper.
Analoog en digitaal rijd allemaal door elkaar zonder problemen.
Vandaag echter iets vreemds. Ik wil een digitale loc inzetten en programmeer eerst met S-Prog een nieuw adres. Geen probleem, kan via Sprog ook rondjes rijden op testovaal.
Wil ik deze op de grote baan inzetten hoef ik normaal gesproken alleen in koploper het adres aan te passen maar locomtief reageert nergens op.
Terug naar Testbaan en Sprog: locomotief gaat normaal rijden.
Ook met multimaus geprobeerd op testbaan gaat locomtief gewoon rijden.
Andere decoder geprobeerd gaat oo testbaan gewoon rijden. Maar weer niet op dinamo/ koploper.
Ik snap er niks meer van.
Heeft iemand een idee?

Netherlands
Met een kort adres gaat de loc wel rijden. Maar waarom deze specifieke loc dan niet met een lang adres wil rijden snap ik even niet

Netherlands
Hoe lang is het adres dan dat je probeert?
Netherlands
Ik wil hem instellen op 104 ipv 11. Dus eigenlijk niet zo gek. Heb er meer rondrijden met 3 getallen maar heb er ook 1 rondrijden met 1039 en een met 2317. Die geven geen probleem.

Netherlands

Adressen tussen 99 en 128 kunnen een probleem zijn. T/m 127 past het in een kort adres, maar sommige decoders verwachten vanaf 100 een lang adres. Weer zo'n voorbeeld van de overweldigende duidelijkheid van de DCC specificaties.
Bij Dinamo kan de software tot 127 expliciet een lang adres forceren. Vanaf 128 is het sowieso lang.


Netherlands

Hmmm dan zal dat het zijn. Toevallig 2 decoders geprobeerd (CT 76 en een Kuhn45)die hier dus moeite mee hebben. Ik zal van het weekend nog eens een ander lang adres proberen.

Bedankt voor je informatie


 
Dutch (Nederlands, nl)English British (British English, en-uk)French (Français, fr)German (Deutsch, de)